piątek, 26 czerwca 2009

Michael Jackson (1958-2009)

Nigdy nie byłem wielkim fanem Michaela Jacksona, ale trzeba mu przyznać, że muzykę robił świetną, szczególnie w latach ’80. Dlatego postanowiłem poświęcić jeden post królowi muzyki pop. Jackson i jego twórczość na zawsze zapisał się w historii muzyki.
Michael Joseph Jackson urodził się 29 sierpnia 1958 w Gary w stanie Indiana, jego kariera i życie osobiste stały się częścią popkultury ostatnich czterech dekad. To jeden z najbardziej znaczących wykonawców muzyki popularnej XX wieku, który swego czasu bił wszystkie rekordy powodzenia i zyskał miano Króla Popu. Michael Jackson to zarówno wokalista, jak i kompozytor, autor tekstów, producent nagrań, instrumentalista oraz niezrównany tancerz i choreograf. Ima się również aktorstwa, reżyserii i poezji. Wpływ Michaela Jacksona na współczesną rozrywkę jest ogromny. Jego utwory zarówno z solowych płyt, jak i okresu działalności z Jackson 5 i z The Jacksons zna niemal cały świat. Jego muzyka wyznaczała nowe trendy w tej dziedzinie. Jego twórczość inspiruje innych artystów, którzy m.in.: nagrywają covery jego utworów, samplują jego muzykę, naśladują rozwiązania brzmieniowe z jego płyt, imitują jego legendarne kroki taneczne, a nawet czerpią pomysły z jego teledysków. Michael Jackson sprzedał największą liczbę płyt w historii fonografii - ponad 750 milionów egzemplarzy. Na swoim koncie ma również najlepiej sprzedający się album, największą liczbę nagród przyznaną jednemu artyście, największe trasy koncertowe (łącznie ponad 15 milionów osób), najwięcej przebojów artysty, które dotarły do pozycji pierwszej, największe kiedykolwiek podpisane kontrakty.

Tekst: www.lastfm.pl
Zdjęcia: www.vozforums.com; www.chicagomaroon.com

6 komentarzy:

JJ pisze...

ej z tą poezję to bym nie przesadzał :P
a tak w ogóle, to Damian tylko udaje, że "nie był wielkim fanem" - tak naprawdę ma nad łóżkiem 3 duże plakaty Michaela z niemieckiego bravo, w komórce ma dzwonek "beat it" i pokazywał mi jak tańczy moonwalk :( ...

michen pisze...

Dokładnie, też widziałem te postery, z niby autografem! I na dodatek krytykuje Golimara i zarzuca mu kopiowanie stylu MJ'a !

Katarzyna M. pisze...

--> JJ: z tego to tylko moonwalk się zgadza :D
Michale stanowi fragment mojego dzieciństwa, nie powiem, że obce były mi jego piosenki. Szczególny sentyment mam do "Earth song".
Ech, czuje się jakby sama śmierć mnie otaczała :(

Monika Nowak pisze...

[*] szacunek za jego twórczość

Peem pisze...

Jak sie dowiedzialem bylem w szoku..badz co badz tworca byl wielkim. Dowiedzialem sie w srodku nocy we wroclawiu. A pare godzin wczesniej tanczylem do jego piosenek. oj swiat stracil..

Anonimowy pisze...

Co tu dużo mówić.. świat stracił wspaniałą ikonę popkultury i nie tylko. Michael był WIELKĄ częścią mojego dzieciństwa, od dawna jestem jego fanką, słucham jego utworów, znam większość tekstów na pamięć.. teksty jakże inteligentne, każdy z nich posiada swoje przesłanie , swój cel.. pamiętliwy koncert w Bukareszcie w 1992 roku z 70 tysiącami fanów, którzy płakali... R.I.P.MJ